Table of Contents
In het reclamejargon wordt hiervoor de Engelse term testimonials gebruikt. lichtreclame gevel. Actiegeoriënteerd: Door mensen onder druk zetten om snel te kiezen zonder al te veel bedenktijd hopen reclamemakers impulsaankopen te genereren. Associatie: Reclamemakers proberen hun product te associëren met aangename of begeerlijke dingen (bijvoorbeeld bij erotisatie) om hun eigen product even begerig te maken
Slagzinnen of slogans: faciliteert de herinnering aan het aanbod. Cognitieve stijl: Techniek om mensen op een of meerdere van hun mentale denkstijlen aan te spreken: logisch; pragmatisch; emotioneel of creatief. Aspirationele leeftijd: Door de boodschap te richten op de aspirationele leeftijd van de doelgroep, wordt deze voor de daadwerkelijke doelgroep aantrekkelijker.
Deze techniek werkt vaak met symbolen. De teaser is extra effectief als deze tot nadenken aanzet. Buzzen: Door een zogenaamde buzzer een artikel te laten uitproberen, kan deze in zijn omgeving voor mond-tot-mondreclame zorgen. Zeker bij nieuwe artikelen kan dit snel voor goede naamsbekendheid zorgen. Virals: Een relatief nieuwe techniek waarbij het doel is dat de consument via (digitale) sociale netwerken de reclameboodschap doorstuurt.
In het laatste geval is doorsturen vaak een vereiste om kans op de prijzen te maken. Sex sells: erotiek wekt bij een grote doelgroep verlangen in de hand. Infotainment: Reclame verpakken als neutraal ogende informatie. Symptoomreclame: Waar reclame voor een bepaald product niet is toegestaan (vanwege bijv. wetgeving), kan dit worden omzeild door reclame te maken voor de gedraging die gepaard gaat met het betreffende product.
Deze richtlijn beoogt de consument, maar ook ondernemingen en het publiek in het algemeen te beschermen. Deze richtlijn voorziet in minimumharmonisatie, wat inhoudt dat de Europese lidstaten strengere wetgeving kunnen aannemen. De richtlijn verbiedt misleidende en vergelijkende reclame. Misleidende reclame wordt gedefinieerd als: elke vorm van reclame die op enigerlei wijze, daaronder begrepen haar opmaak, de personen tot wie zij zich richt of die zij bereikt, misleidt of kan misleiden en die door haar misleidende karakter hun economische gedrag kan beïnvloeden, of die om die redenen een concurrent schade toebrengt of kan toebrengen.
Op 11 mei 2005 kwam Richtlijn 2005/29/EG betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt tot stand. Deze richtlijn verbiedt oneerlijke handelspraktijken, waaronder agressieve en/of misleidende reclame valt. De Reclame Code Commissie (RCC) heeft in de Nederlandse Reclame Code (NRC) bepaalde richtlijnen opgesteld voor reclame. Adverteerders zijn echter niet verplicht zich daaraan te houden.
Zie ook Stichting Ideële Reclame (SIRE) en Stichting Ether Reclame (Ster). Artikel I.8, 13° van het Wetboek van Economisch Recht definieert reclame als "iedere mededeling die rechtstreeks of onrechtstreeks ten doel heeft de verkoop van producten te bevorderen, ongeacht de plaats of de aangewende communicatiemiddelen". Het gaat hierbij zowel over hoorbare als zichtbare gegevens.
Reclame is een handelspraktijk, maar niet elke handelspraktijk is reclame. Het basisprincipe is dat reclame is toegelaten in zoverre het beantwoordt aan de vereisten die boek VI van het Wetboek van Economisch Recht stelt met betrekking tot reclame en oneerlijke handelspraktijken ten aanzien van consumenten of andere ondernemingen. Daarnaast bestaan er ook sectorale reglementeringen met betrekking tot bepaalde goederen en diensten, bijvoorbeeld geneesmiddelen en voedingswaren.
Elke reclame voor consumenten die melding maakt van een prijs, moet de prijs vermelden in euro, inclusief btw en alle overige kosten e.d. die door de consument worden betaald - De Bruyn Sign & Print. Vergelijkende reclame is "elke vorm van reclame waarbij een concurrent dan wel door een concurrent aangeboden goederen of diensten uitdrukkelijk of impliciet worden genoemd"
Deze reclame moet verwijzen naar een concurrent of zijn goederen of diensten. Er is sprake van een concurrent wanneer vanuit het oogpunt van de consument de goederen of diensten substitueerbaar zijn. Vergelijkende reclame is slechts toegelaten indien aan alle volgende voorwaarden wordt voldaan: de reclame mag niet misleidend zijn; de reclame vergelijkt goederen of diensten die in dezelfde behoeften voorzien of bestemd zijn voor hetzelfde doel; op objectieve wijze een of meer wezenlijke, relevante, controleerbare en representatieve kenmerken van deze goederen en diensten, waartoe ook de prijs kan behoren, met elkaar vergelijkt; er niet toe leidt dat onder ondernemingen de adverteerder met een concurrent, of de merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van de adverteerder met die van een concurrent worden verward; niet de goede naam schaadt van en zich niet kleinerend uitlaat over de merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen, diensten, activiteiten of omstandigheden van een concurrent; voor goederen met een benaming van oorsprong in elk geval betrekking heeft op goederen met dezelfde benaming; geen oneerlijk voordeel oplevert ten gevolge van de bekendheid van een merk, handelsnaam of andere onderscheidende kenmerken van een concurrent dan wel van de oorsprongsbenamingen van concurrerende goederen; goederen of diensten niet voorstelt als een imitatie of namaak van goederen of diensten met een beschermd handelsmerk of beschermde handelsnaam.
Artikel VI.97 e.v (lichtreclame laten maken). WER handelen over misleidende handelspraktijken ten aanzien van consumenten. Ook reclame valt hieronder. Bronnen, noten en/of referenties Geschiedenis van reclame in Nederland, IsGeschiedenis Vlogger eet dat snoep meestal niet voor niets, NRC, 1 april 2016 HvJ 11 juli 2013, nr. C-657/11, . Art. I.8, 23° WER. Art
In de meeste gevallen is lichtreclame een vorm van gevelreclame. Denk hierbij aan lichtbakken of doosletters. Maar er zijn ook uitzonderingen, die officieel gezien niet onder lichtreclame vallen, maar die ik wel graag even wil benoemen. Denk hierbij aan een verlichte totem of reclamezuil voor het bedrijfspand. Wat ik niet meeneem in dit artikel zijn neon signs.
Het glas is erg kwetsbaar en repareren kost veel tijd. Helaas verbruikt neonlicht, in tegenstelling tot led verlichting, erg veel stroom. lichtreclame laten maken. Oke, dat dus niet. Door naar wat Mull2media wel voor jou kan realiseren!
Erbestaan v en er bestaan verschillende soorten verlichting. Denk bij verschillende soorten lampen aan plafondlampen, tafellampen, inbouwspots, etc. En denk bij verschillende soorten verlichting aan algemene verlichting, sfeerverlichting, functionele verlichting, decoratieve verlichting, etc. Om de gewenste sfeer te creëren, is het van belang dat je nadenkt welke verlichting je daarvoor wilt gebruiken en welke lampen daarbij horen.
Table of Contents
Latest Posts
Mini-stempelkussenset Voor Kinderen Om Te Stempelen Met ... - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be
Sjabloon Laten Maken? - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be
Bedrijfsstempels Bestellen Met Eigen Ontwerp - Soorten Gepersonaliseerde Stempels - Trodatshop.be
Navigation
Latest Posts
Mini-stempelkussenset Voor Kinderen Om Te Stempelen Met ... - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be
Sjabloon Laten Maken? - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be
Bedrijfsstempels Bestellen Met Eigen Ontwerp - Soorten Gepersonaliseerde Stempels - Trodatshop.be